RIDLEY・NOAH カーボンフレームセット(1303F・ホワイト×ブラック)

Price: 387,720円

選択して下さい:

サイズ








カートに入れる:

リドレーは強豪選手を多く輩出するベルギーのバイクブランドです。

1990年に塗装会社としてスタートし、後にフレーム製作と塗装の2本柱となりました。現在は、ベルギーのプロチーム、ロット・ベリソルに機材供給をし、多くのメジャーレースで選手の活躍を支えています。このノアは、エアロダイナミクス効果を持ち、平地で輝ける存在ながら、山岳もこなせるオールラウンダで使用可能なカーボンフレームです。

他ブランドにない最先端のアイデアと技術によって生み出された、リドレーを代表するモデルです。


■フロントフォークとシートステーは、OVAL CONCEPTS社と共同開発したエアロダイナミクス効果を高めるスリット入り

■フレームには、空気抵抗を低減させる微粒子状テープ【F-サーフェス】が、ヘッドチューブやダウンチューブなどの要所に貼られています。

■プレスフィットのBB30を採用し、ボリューム感のあるBB周りです。バッテリーはダウンチューブの最下部に付きます。

■フレーム素材 : 50ton.40ton.30ton HM カーボン
■フロントフォーク : 40ton.30ton HM カーボン
■ヘッドチューブ規格 : 1 - 1/2 - 1 - 1/8 (in tapered)
■ヘッドセット : FSA integrated
■BB : BB30 (68×46・PF30) ※Di2 ・ EPS対応
■シートポストサイズ : Ø mm
■Di2 ・EPS ・ Mechanical 共用
■フロントディレーラー取付台座 : 直付
■サイズ : XS ・ S ・ M ・ L
■カラー : ホワイト × ブラック (1303F)
■セット内容 : フレーム ・ フロントフォーク ・ ヘッドセット ・ シートポスト
■重量 : 1,190 g (フレーム) ・ 420 g (フォーク)













F-SURFACE

The frontal wind has to ‘pass around’ the tubes of the bike, and has to change its direction to follow the profile of the bike. To make it easier for the airstream to follow the profile of the bike and stay close to the bike, the tubes are designed in a droplet shape. However, even then it’s not possible to keep the airstream in touch with the frame at every location. At certain locations the airstream releases the frame, creating a wake on these locations which increases the drag. Ridley did extensive wind tunnel testing and used oil mapping technology to locate the places where the wind releases the frame. To avoid the airstream releasing from the frame on these locations, Ridley apply a structure surface on well defined locations in order keep to the wind close to the frame. This reduces drag, optimizing the speed a bike can obtain once again.

F-SPLITFORK

Most turbulence created by the bike is caused by the wheels (and spokes). At the top of the wheels the spokes are moving forward while colliding with the frontal wind. This causes a major turbulence, creating drag and slowing down the bike. Ridley'ssplitfork guides the incoming frontal air away from the spokes creating an airstream away from the wheels. In this way the interaction of the airstream with the spokes is reduced which results in reduced turbulence and drag.






Additional Images



この商品は2015年05月04日(Mon)に登録されました。